26 maja 2025

Sprawozdanie z Rządowego programu „Aktywna tablica” za 2024 rok

Beneficjenci
Rządowego programu „Aktywna tablica”
edycja 2024

Uprzejmie przypominamy, że zgodnie z umową w sprawie udzielenia wsparcia finansowego w formie dotacji celowej na realizację zadania w ramach Rządowego programu „Aktywna tablica”, Beneficjenci zobowiązani są do przedłożenia sprawozdania z realizacji Programu za 2024 rok w terminie do 15 września 2025 r. (decyduje data wpływu).
Sprawozdawczy obowiązek następuje w roku następującym po roku udzielenia wsparcia finansowego.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 października 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjnokomunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica”:
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20240000158

Wzory sprawozdań do pobrania:

https://www.gov.pl/web/edukacja/wzory-sprawozdan-z-realizacji-programu-aktywna-tablicaw-2024-r

Termin i forma sprawozdań:

– Dyrektor szkoły/SOSW w terminie do 31 sierpnia 2025 r. (decyduje data wpływu) przekazuje do organu prowadzącego sprawozdanie:
Dyrektor szkoły – sprawozdanie finansowo-merytoryczne za 2024 r.

– Organ prowadzący w terminie do 15 września 2025 r.:
1. weryfikuje sprawozdania dyrektorów szkół pod względem prawidłowości i kompletności danych,
2. przekazuje do Kuratorium Oświaty w Olsztynie (decyduje data wpływu) sprawozdanie:

Organ prowadzący – sprawozdanie finansowo-merytoryczne za 2024 r.
(5 arkuszy excela: sprawozdanie oraz 4 załączniki)

Sprawozdanie należy przedłożyć za pomocą jednej z następujących form:

poczta tradycyjna na adres: Kuratorium Oświaty w Olsztynie, Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 7/9, 10-575 Olsztyn – z dopiskiem na kopercie: Sprawozdanie – Rządowy program Aktywna tablica 2024
elektroniczna skrzynkę podawczą ePUAP Kuratorium Oświaty w Olsztynie (/006473260/SkrytkaESP)
e-Doręczenie – adres do doręczeń elektronicznych (ADE): AE:PL-44456-42586-BWGVR-25
osobiście w sekretariacie Kuratorium Oświaty w Olsztynie z dopiskiem na kopercie:
Sprawozdanie – Rządowy program Aktywna tablica 2024

UWAGA:
1. Wszystkie dokumenty muszą być podpisane przez upoważnione osoby (w wersji papierowej sprawozdania – również opieczętowane). Należy zwrócić uwagę na właściwą reprezentację organu przy podpisywaniu  sprawozdania.
2. Dokumenty wysyłane poprzez platformę ePUAP i e-Doręczenie muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
3. Prosimy, aby Organ prowadzący – niezależnie od złożenia sprawozdania w Kuratorium Oświaty w Olsztynie – obowiązkowo przesłał wersję elektroniczną Sprawozdania dyrektora szkoły oraz Sprawozdanie organu prowadzącego szkołę (edytowalne pliki Excel) na adres mailowy: aktywnatablica@ko.olsztyn.pl
4. Elektroniczna wersja sprawozdań przesłana na ww. adres mailowy nie musi być podpisana.

Kontakt:
Dariusz Człapiński
Starszy wizytator
Wojewódzki koordynator ds. innowacji w edukacji
Kuratorium Oświaty w Olsztynie
tel. 89 52 32 533; e-mail: dczlapinski@ko.olsztyn.pl